Категории раздела
Форма входа

Каталог статей

Главная » Статьи » Мои статьи

Самоврядування
     Сучасне суспільство ставить перед закладами освіти нові завдання вирішення яких дозволяє молодому поколінню найбільш повно реалізувати себе житті суспільства. Навчальний заклад повинен забезпечити не тільки інтелектуальний але й соціальний розвиток: сформувати почуття відповідальності й готовності до виконання своїх майбутніх обов'язків перед суспільством.
   Учнівське самоврядування повинне допомогти учням адаптуватися до навколишнього та соціального життя за допомогою придбання необхідних знань та соціального досвіду. Учнівське самоврядування сприяє становленню підлітка як соціально активної особистості, яка здатна брати участь в творчому перевтіленні соціальної дійсності. Учнівське самоврядування дозволяє учням розвивати свої здібності, вирішувати непрості завдання, оволодівати навичками ділового спілкування, вчитися користуватися владою, будувати державу своєї мрії.
     Самоврядування сприяє формуванню в учнів моральних понять і досвіду. 
Завдання самоврядування не в тому, щоб одні діти керувати іншими, а в навчанні всіх дітей основам демократичних відношень, в навчанні їх керувати собою, своїм життям у колективі. А крім того у завдання учнівського самоврядування входять:
  • створення умов для самовираження й розвитку творчого потенціалу кожного учня;
  • формування культури міжособистісних відносин і спільної діяльності;
  • виховання почуття чесного партнерства;
  • формування вміння вести здоровий спосіб життя;
  • здійснення взаємодії з адміністрацією ліцею, педагогічними працівниками при виробленні рішень в інтересах членів самоврядування;
  • стимулювання й підтримка суспільно-ціннісних ініціатив учнів;
  • звернення уваги учнівської громадськості на проблеми підлітків;
  • залучання до основних духовних цінностей своєї Вітчизни.
Принципи діяльності Ради учнівського самоврядування:
- добровільність;
- демократизм;
- гуманізм;
- соціальна направленість;
- захист прав та інтересів учнів;
- творчість;
- самостійність. 

ПОЛОЖЕННЯ
про Раду учнівського самоврядування Мелітопольського професійного ліцею залізничного транспорту

Розділ I. Загальні положення.
Учнівське самоврядування МПЛЗТ - добровільна
громадська організація громадян віком від 14 років, метою якої є здійснення
діяльності, спрямованої на реалізацію та захист своїх прав і свобод, творчих
здібностей, задоволення власних інтересів, які не суперечать законодавству,
та соціальне становлення членів суспільства.
Статус учнівського самоврядування визначається відповідно Законів України "Про молодіжні та дитячі громадські організації", "Про об'єднання громадян" та інших нормативно-правових актів, прийнятих на їх виконання. Учнівське самоврядування ДНЗ "МПЛЗТ" утворюється і діє на засадах добровільності, рівноправності його членів, законності та гласності зокрема.
Виконавчим органом самоврядування у ліцеї є Рада учнівського самоврядування .
Координує роботу Ради безпосередньо заступник директора ДНЗ "МПЛЗТ" виховної роботи.
Батьківський комітет та профспілковий комітет (учпрофком) ДНЗ "МПЛЗТ" веде тісну співпрацю з Радою учнівського самоврядування.

Розділ ІІ. Мета та завдання.

Головною метою діяльності учнівського самоврядування
ДНЗ "МПЛЗТ" є об'єднання підлітків для задоволення та захисту законних
соціальних, економічних, творчих, вікових, національно - культурних,
спортивних прав.
Головним завданням учнівського самоврядування ліцею є:
• формування в учнів організаторських вмінь, підвищення соціальної активності молодого покоління;
• здійснення діяльності, спрямованої на задоволення соціальних,
економічних, творчих, духовних та інших спільних інтересів;
• забезпечення активного залучення учнів до участі в роботі органів самоврядування ліцею.
Для досягнення зазначених завдань члени учнівського самоврядування здійснюють свою діяльність в усіх можливих напрямках, а саме:
- допомагають майстрам виробничого навчання, класним керівникам вирішувати завдання, пов'язані з укріпленням дисципліни праці, підведення підсумків навчально-виробничої діяльності групи за тиждень, місяць тощо;
- контролюють поточну успішність і відвідування учнями занять, укріплення дисципліни, виконання режиму роботи і Правил внутрішнього розпорядку МПЛЗТ;
- організовують чергування учнів по самообслуговуванню; домагаються зразкового порядку та чистоти в приміщеннях;
- здійснюють контроль за організацією харчування учнів, приймають участь в організації і проведенні оздоровчих заходів;
- допомагають в укріпленні матеріально-технічної бази навчального процесу;
- організовують контроль за збереженням обладнання ліцею: навчальних кабінетів і майстерень, підручників і наочних посібників, будівель ліцею;
- допомагають в організації і проведенні конкурсів профмайстерністі, олімпіад, предметних тижнів, спартакіади, оглядів, конкурсів, КВК, оглядів художньої самодіяльності, концертів тощо;
- допомагають в організації дозвілля учнів: залучення в гуртки художньої самодіяльності, технічної творчості, спортивні секції;
- виходять з пропозиціями до керівництва ДНЗ "МПЛЗТ" щодо заохочення учнів за успіхи у навчанні; досягненнях у виробничій діяльності, громадському житті і спорті; надають пропозиції керівництву ліцею щодо покарання учнів.

Розділ III. Керівні органи учнівського самоврядування.

Найвищий орган учнівського самоврядування - загальні збори
учнів ДНЗ "МПЛЗТ", які збираються не менше одного разу на півріччя, в навчальних
групах - однин раз на місяць або за потребою.
Позачергові збори скликаються на вимогу Ради учнівського самоврядування або керівництва навчального закладу.
До виключної компетенції загальних зборів учнів входить:
- затвердження та внесення змін і доповнень до Положення про учнівське
самоврядування;
- вибори Голови Ради учнівського самоврядування, його заступника, голів комісій, та членів Ради, які складаються з старост навчальних груп і профоргів;
- розгляд та затвердження звітів Ради учнівського самоврядування навчального закладу; 
- прийняття рішення про вибори, перевибори Голови учнівського самоврядування навчального закладу;
- оцінка діяльності Ради учнівського самоврядування навчального закладу.
Збори можуть вирішувати інші питання, пов'язані з діяльністю учнівського самоврядування.
Час і місце проведення зборів оголошується не пізніше як за тиждень до їх скликання. В навчальній групі збори проводяться згідно плану роботи.
Рада учнівського самоврядування є керівним органом самоврядування у ліцеї.
Голова Ради учнівського самоврядування (Президент Ради учнівського самоврядування та його заступник) обирається з числа старост навчальних груп відкритим голосуванням на альтернативній основі більшістю голосів терміном до 2-х років і має право:
- скликати позачергове засідання Ради УС; 
- представляти інтереси Ради учнівського самоврядування у стосунках з керівництвом навчального закладу, приймати участь у засіданнях педагогічних рад з питань, які стосуються учнів;
- у межах своєї компетенції давати доручення та розпорядження, обов'язкові для всіх членів Ради учнівського самоврядування;
- здійснювати іншу діяльність у межах своїх повноважень згідно цього Положення.
До компетенції Ради учнівського самоврядування належить:
- представлення та захист інтересів учнівської молоді у взаємовідносинах з керівництвом навчального закладу;
- скликання загальних зборів учнів, затвердження порядку денного;
- керівництво діяльністю навчальних груп в межах компетенції, яка визначається цим Положенням, за ініціативою одного з членів Ради УС.
Голова Ради учнівського самоврядування (Президент Ради учнівського самоврядування) узгоджує роботу комісій, що створюються за окремими напрямками, які входять до компетенції Ради учнівського самоврядування ліцею.
Радою учнівського самоврядування можуть бути створені такі комісії (сектори):
- Президія Ради учнівського самоврядування.
- Комісія зі спорту та здорового способу життя.
- Інформаційна комісія.
- Фінансова та господарська комісія.
- Комісія з дисципліни, порядку та правової культури.
- Комісія із соціального захисту.
- Комісія із проведення дозвілля.
- Комісія з навчальної та виробничої діяльності.
До активу навчальної групи можуть бути обрані особи, які відповідають за роботу вищезгаданих секторів.
Рада учнівського самоврядування ДНЗ "МПЛЗТ" проводить свої засідання один раз на місяць. Учнівські активи навчальних груп проводять свої засідання один раз на тиждень або за необхідністю.
Сектор, за окремими напрямками роботи, може бути утворений не менш ніж з трьох членів Ради учнівського самоврядування навчального закладу. Керівник сектора обирається відкритим голосуванням із членів Ради УС. Робота Ради учнівського самоврядування та секторів регулюється планом роботи.

Розділ IV. Права й обов'язки членів Ради учнівського самоврядування .
Члени Ради учнівського самоврядування мають право:
- вибирати представників до Ради учнівського самоврядування й бути обраними;
- вести роботу з організації позакласної роботи ліцею;
- відкрито висловлювати свою думку, вносити пропозиції;
- контролювати видання ліцейської газети «Семафорчик»;
- мати з боку ліцею захист своїх інтересів та підтримку. 

Розділ V. Посадові обов'язки .
Голова Ради учнівського самоврядування:
- підпорядковується директору ДНЗ "МПЛЗТ", заступнику директора з НВР;
- веде звітну документацію;
- забезпечує збори Ради, контролює їх хід;
- координує діяльність Ради та його представників;
- планує роботу Ради;
- контролює роботу активів груп;
- контролює роботу секторів;
- визначає завдання групам при проведенні ліцейних заходів;
- контролює використання матеріального фонду Ради учнівського самоврядування.
Заступник Голови Ради учнівського самоврядування:
- підпорядковується Голові Р УС й виконує функцію його першого помічника;
- є заступником Голови й виконує посадові обов'язки за його відсутності;
- координує діяльність напрямків Ради.
Секретар Ради учнівського самоврядування:
- допомагає Голові Р УС готувати засідання Ради, вести документацію;
- зберігає документацію Ради УС.
Члени Ради учнівського самоврядування:
- підпорядковується Голові Р УС;
- виконують функції провідників ідей та думок учнів, пропонують питання для обговорення;
- обговорюють проблеми ліцею й питання на засіданнях;
- виносять рішення рекомендованого характеру, за умовами затвердження цього рішення заступником директора з НВР;
- інформують громадськість ліцею про свою діяльність;
Голови комісій Ради УС :
- сприяють організації та спрямовують діяльність активів груп;
- готують питання на засідання Ради УС;
- збирають пропозиції до проекту плану Ради УС на рік.

Розділ VI. Заключні положення.
Зміни й доповнення до Положення про Раду учнівського самоврядування Мелітопольського професійного ліцею залізничного транспорту вносяться Радою УС у разі прийняття їх більшістю голосів на засіданні Ради.
При Раді УС створені й постійно працюють комісії.
Комісія зі спорту та здорового способу життя.
Інформаційна комісія.
Фінансова та господарська комісія.
Комісія з дисципліни, порядку та правової культури.
Комісія з соціального захисту.
Комісія з проведення дозвілля.
Комісія з навчальної та виробничої діяльності. Кожна комісія має свою програму та план дій. 
Комісія зі спорту та здорового способу життя.

Мета. Залучити учнів до активної участі в ліцейних та міських змаганнях, зацікавити роботою спортивних секцій, пропагувати здоровий спосіб життя.
Шляхи реалізації:
- залучення учнів у спортивні секції та гуртки;
- надання допомоги вчителям фізичного виховання у підготовці до свят;
- організація спортивних заходів (футбольні, волейбольні матчі, шахові, тенісні турніри, спортивні ігри тощо);
- організація і проведення лекцій, бесід із пропаганди здорового способу життя, із запрошенням спеціалістів: лікарів-наркологів, психологів, венерологів;
- випуск інформаційних бюлетенів щодо боротьби з палінням, вживанням алкоголю та наркотиків;
- пропаганда здорового харчування;
- пропаганда профілактичного медичного огляду з метою боротьби зі СНІДом;
- проведення дня здоров'я. Інформаційна комісія.

Мета. Поширювати інформацію про діяльність Ради УС через засоби масової ін¬формації, виховувати правову культуру та політичну грамотність учнів.
Шляхи реалізації:
- організація випуску ліцейної газети «Семафорчик», забезпечення учнів ліцею інформацією про найважливіші питання з життя ліцею;
- формування іміджу ліцею;
- підготовка поштової скриньки для закоханих до свята Святого Валентина;
- надання допомоги вчителям у проведенні предметних тижнів та заходів;
- проведення соціологічних опитувань;
- випуск стіннівок у групах;
- проведення конкурсів стіннівок;
- випуск інформаційних бюлетенів;
- випуск вітальних програм для учнів та педколективу;
- робота з формування громадської думки учнів. Фінансова та господарська комісія.

Мета. Навчити учнів вирішувати питання фінансової та господарської діяльності, бути господарями в ліцеї, гуртожитку, господарями свого життя.
Шляхи реалізації:
- надання допомоги бібліотекарю у поліпшенні стану підручників, що перебувають у користуванні;
- проведення рейдів у кімнатах гуртожитку з метою перевірки санітарного стану;
- робота зі спонсорами (разом з адміністрацією );
- організація трудових десантів для прибирання закріпленої території;
- організація ремонтних робіт у жилих кімнатах гуртожитку;
- організація ремонтних бригад з числа учнів для ремонту меблів, інвентарю, побутових приладів, технічних засобів навчання; - участь в оформленні майстерень виробничого навчання, жилих кімнат гуртожитку місць громадського користування;
- проведення роз'яснювальної роботи щодо економного використання електроенергії, води та газу в ліцеї та гуртожитку;
- участь у вирішенні питань щодо придбання радіоапаратури, спортінвентарю, меблів, госпінвентарю тощо (разом з адміністрацією);
- організація генеральних прибирань ліцею, гуртожитку;
- робота з благоустрою приміщень і навколишнього середовища. Комісія з дисципліни, порядку та правової культури.

Мета. Виховувати висококультурну особистість, навчати ввічливо поводитися в будь-якому колективі, шанувати старших, прищеплювати почуття відповідальності за ближнього, за майно.
Шляхи реалізації:
- організація і проведення лекцій, бесід з правової тематики із запрошенням робітників міліції та юристів;
- проведення профілактичних заходів щодо забезпечення життя та здоров'я учнів під час канікул;
- випуск інформаційних бюлетенів про стан дисципліни у групах;
- спільна робота зі штабом профілактики;
- постановка на облік учнів, схильних до правопорушень;
- організація психологічної допомоги учням, які її потребують ;
- контроль за виконанням внутрішнього розпорядку в ліцеї та гуртожитку;
- організація та проведення лекцій із правової культури, брейн-рингів ;
- щоденний контроль за відвідуванням учнями занять, ведення журналу відвідування;
- спільна робота учнівського парламенту, штабу профілактики зі службою у справах дітей та молоді. Комісія з соціального захисту.

Мета. Виховувати в учнів здатність співчувати, почуття гуманності та людяності; навчати умінню надавати допомогу тим, хто її потребує; уміння робити добро; створювати сприятливий морально-психологічний клімат у колективі.
Шляхи реалізації:
- виявлення в групах учнів, які потребують допомоги: сиріт, напівсиріт, чорнобильців, дітей з малозабезпечених та багатодітних сімей;
- участь у розподілі та наданні матеріальної допомоги тим, хто її потребує;
- організація гарячих обідів для учнів;
- організація скриньки «гласності» (побажання, нарікання, тощо);
- організація посильної допомоги ветеранам праці та колишнім працівникам ліцею;
- організація та проведення зустрічей з ветеранами ВВВ, та воїнами – афганцями;
- організація та проведення заходів до Дня людей похилого віку;
- допомога в організації заходів, присвячених визволенню України й нашого міста від німецько-фашистських загарбників;
- організація догляду за хворими учнями, відвідування їх у лікарнях, зв'язок із батьками тощо;
- організація матеріальної допомоги для купівлі медикаментів, тощо;
- організація групи для проведення соціальних досліджень, тестів, відповідних опитувань;
- робота з метою примирення сторін у вирішенні конфліктних ситуацій (забезпечення публічного вибачення, попередження тощо). Комісія з проведення дозвілля.

Мета. Привчати учнів до змістовного проведення вільного часу; навчити самостійно організовувати різноманітні заходи на високому рівні, проводити свята, екскурсії, конкурси та розважальні програми.
Шляхи реалізації:
- проведення тематичних вечорів у ліцеї та у гуртожитку;
- організація та проведення КВК, конкурсів «Містер та Міс ліцею» тощо;
- організація днів іменинників у групах і гуртожитку;
- надання допомоги художньому керівнику у проведенні різноманітних заходів;
- організація та проведення екскурсій до музеїв та на різноманітні виставки; - проведення конкурсів художньої самодіяльності;
- організаційна робота по залученню учнів до відвідувань гуртків художньої самодіяльності, контроль за відвідуванням;
- організація та проведення молодіжних дискотек та вечорів відпочинку;
- організація та проведення літературних вечорів, диспутів і вікторин;
- проведення українських вечорниць, щедрівок і народних свят;
- зустрічі з письменниками, поетами, художниками міста. Комісія з навчальної та виробничої діяльності.

Мета. Виховувати почуття гордості за свою професію, розуміння того, що отримані в навчальному процесі навички дадуть змогу в майбутньому добре працевлаштуватись.
Шляхи реалізації:
- контроль за режимом проходження навчального процесу;
- контроль відвідування учнями занять;
- сумісна робота з адміністрацією щодо поліпшення матеріально-технічної бази кабінетів, майстерень;
- контроль за станом техніки безпеки й охорони праці в ліцеї;
- контроль за успішністю у навчальних групах;
- виявлення учнів, які відстають у навчанні, і організація для них додаткових занять;
- участь в організації виробничої практики на базовому підприємстві;
- участь в організації ліцейних конкурсів професійної майстерності;
- участь в обласних конкурсах професійної майстерності. Під безпосереднім контролем Ради учнівського самоврядування також проводиться спортивно-масова робота, працюють такі спортивні секції:
- баскетбол;
- футбол;
- волейбол;
- настільний теніс;
- туризм «The Souls of Mountains»
- шахи та шашки. Працює гурток художньої самодіяльності, гурток «Пошук», духовий оркестр та предметні гуртки.
Спортивні змагання з різних видів спорту проводяться як серед учнівської молоді, так і за участю педпрацівників ліцею.
Велика увага в ліцеї приділяється громадській діяльності, спрямована на формування активної громадської позиції учнівської молоді шляхом оволодіння системою національних і загальнолюдських цінностей.
Система виховної роботи в гуртожитку, як і в ліцеї, заснована на учнівському самоврядуванні.
Участь учнівської молоді в діяльності органів самоврядування – це можливість знайти себе, здобути навички професійного самовдосконалення, досвід спілкування, принциповості, пройти школу лідера та керівника.
Управлінський орган учнівського самоврядування у гуртожитку – це рада гуртожитку. Вона тісно співпрацює з Радою УС.
Учнівське самоврядування у гуртожитку ліцею – явище багатогранне, воно охоплює різні сфери діяльності, сприяє зростанню соціальної активності, ініціативи, розвиває організаторські управлінські здібності, формує навички та звички майбутнього працівника.
У гуртожитку створено всі належні побутові умови і умови для відпочинку – це побутові кімнати, кімнати відпочинку, гурткові кімнати, актова зала, кімната психологічного відпочинку, спортивна кімната.
Виховна робота в гуртожитку здійснюється диференційовано, відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців, їх психофізичних особливостей у різноманітних організаційних формах.

Категория: Мои статьи | Добавил: МПЛЗТ (15.02.2010)
Просмотров: 3262 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Copyright MPLZT© 2024